Social Media Management: Δεν είναι μόνο απλά posts

Η διαχείριση της παρουσίας επιχειρήσεων στα social media είναι μια από τις βασικές μας υπηρεσίες, που όπως και άλλες του ευρύτερου χώρου του digital marketing είναι αρκετά παρεξηγημένες.

Για αυτό θέλουμε να θέσουμε επί τάπητος μια από τις μεγαλύτερες παρανοήσεις που υπάρχουν γύρω από τη διαχείριση των social media και πιο συγκεκριμένα θέλουμε να σταθούμε στην εικασία που υπάρχει για το ότι το μόνο που κάνουν οι εταιρίες του χώρου μας είναι απλές αναρτήσεις στα social media.

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν επικοινωνήσει μαζί μας επιχειρήσεις για να αναλάβουμε τη διαχείριση της παρουσίας τους στα social media και δυσκολεύονται να αντιληφθούν το κόστος της συγκεκριμένης υπηρεσίας, γιατί θεωρούν ότι κάνουμε απλώς μερικές αναρτήσεις στο Facebook ή σε κάποιο άλλο social network στο οποίο έχουν παρουσία.

Η παραγωγή περιεχομένου είναι πράγματι ένα μεγάλο κομμάτι του management, ειδικά για επιχειρήσεις που διαθέτουν blog, καθώς θέλουν ιδιαίτερη προσοχή και συγκεκριμένου είδους επιμέλεια τα άρθρα αλλά και τα copies-λεκτικά μηνύματα αυτών σε αναρτήσεις.

Μπορεί να υπάρχουν εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του digital marketing και το μόνο που προσφέρουν στην διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι οι αναρτήσεις, η SDM όμως δεν συγκαταλέγεται σε αυτού του είδους τις εταιρίες καθώς θεωρεί την παραγωγή περιεχομένου μόνο ένα κομμάτι του παζλ.

Δικός μας στόχος η επιτυχία σας, ο δικός σας ;

Είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε τους στόχους που εσείς θέλετε να θέσετε για την επιχείρησή σας και να σας παραθέσουμε τις προτάσεις μας και τις πρωτοποριακές ιδέες μας που θα σας φέρουν πιο κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα από ικανοποιημένους συνεργάτες μας οι οποίοι βασιζόμενοι στις δικές μας συμβουλές μεγάλωσαν το πελατολόγιο και κατά συνέπεια τα κέρδη των επιχειρήσεων τους.

Η ομάδα μας αποτελείται από νέα άτομα γεμάτα γνώση,ενέργεια και πολυετή εμπειρία στο χώρο του digital marketing είναι δίπλα σας για να σας συμβουλεύει με σκοπό να σας φέρει πιο κοντά με τους δικούς σας πελάτες.

Είναι βασικό να γνωρίζει κάποιος πριν στραφεί στη online επικοινωνία πως δε μπορεί να έχει άμεσα αποτελέσματα χωρίς ουσιαστική επένδυση και υπομονή.

Αν θέλετε λοιπόν να πάρετε και εσείς μια ιδέα για το τι επιπλέον προσφέρουμε όσον αφορά την διαχείριση στα social media μπορείτε να συνεχίσετε να διαβάζετε…
Είμαστε σίγουροι πως θα το βρείτε άκρως ενδιαφέρον αυτό το άρθρο.

Η στρατηγική είναι το Α και το Ω για να ξεκινήσεις σωστά

ΣτρατηγικηΠροτού ξεκινήσουμε την ανάλυση για το κομμάτι της διαχείρισης των social media, ας δούμε τι χρειάζεται να γίνει πριν καν ξεκινήσει η όλη συνεργασία. Ένας καλός social media manager θα πρέπει αρχικά να αναπτύξει μια στρατηγική ειδικά σχεδιασμένη για τις ανάγκες που έχει ο πελάτης του. Χρειάζεται να γίνει μια έρευνα πάνω στους χρήστες που θέλει να στοχεύσει ενώ παράλληλα είναι απαραίτητο να εξετάσει τα ενδιαφέροντά τους για να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του χρήστη.
Πρέπει να ξέρουμε το κοινό μας ή τουλάχιστον μέρος του κοινού μας πριν αναπτύξουμε στρατηγική και περιεχόμενο.
Αυτή λοιπόν η στρατηγική είναι ο χάρτης που έχει ο κάθε social media manager στην διάθεσή του και με βάση αυτή πράττει. Στόχος του είναι πάντα η ακριβής στόχευση για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Το μυστικό βρίσκεται στην βελτιστοποίηση

ΒελτιστοποιησηΥπάρχουν κάποια performance metrics όπως οι ακόλουθοι (fans) και το reach αλλά ότι αφορά τις διαφημίσεις στα social media υπάρχουν και άλλα metrics όπως το cost per interaction και το engagement rate.

Πολλές εταιρίας social media εστιάζουν στα performance metrics που είναι ανούσια αν δεν έχουν δημιουργηθεί με το σωστό τρόπο και τι εννοούμε με αυτό. Αν παραδείγματος χάριν στόχος μας είναι η προσέλκυση χρηστών που ενδιαφέρονται για ταξίδια στην Νέα Υόρκη και εμείς με μια διαφημιστική καμπάνια στα social media στοχεύσουμε χρήστες που ενδιαφέρονται για ταξίδια στην Ευρώπη τότε πολύ πιθανό να προσελκύσουμε-στοχεύσουμε fans που δεν θα είναι ιδιαίτερα ενεργοί, δηλαδή δεν θα αλληλεπιδρούν με την σελίδα στον μέγιστο δυνατό βαθμό για πολλούς και διάφορους λόγους. Ένα από αυτούς είναι γιατί πιθανότατα τους αρέσει η προοπτική ενός τέτοιου ταξιδιού αλλά δεν μπορούν να την υποστηρίξουν οικονομικά. Αυτοί οι χρήστες θα συνεχίσουν να παραμένουν στην σελίδα αλλά θα είναι ανενεργοί. Ένα άλλο παράδειγμα που ίσως είναι πολύ οικείο και σε εσάς είναι οι χρήστες που συλλέγονται μετά από έναν διαγωνισμό ο οποίος δεν έχει πραγματοποιηθεί με δώρο σχετικό με την δραστηριότητα της επιχείρησης ή απλά δεν έγινε η σωστή στόχευση μέσω διαφήμισης στα social media. Τα metrics που πρέπει να εστιάσει κάθε επιχείρηση ίσως να διαφέρουν σε κάποιο βαθμό και ανάλογα με τις ενέργειές τους αλλά το engagement δεν θα πάψει ποτέ να είναι ένα από τα σημαντικότερα. Σε κάθε περίπτωση ο έλεγχος των metrics και η βελτιστοποίηση αυτών και κατ’ επέκταση και των ενεργειών μας είναι από τα σημαντικότερα πράγματα που πρέπει να γίνονται.

Σημασία έχει να καταλάβει το κοινό σου ότι το ακούς και αφουγκράζεσαι τις ανάγκες του

Το να προσελκύσουμε τους κατάλληλους χρήστες για εσάς και να προσπαθούμε να κρατήσουμε την προσοχή τους είναι η μεγαλύτερη πρόκληση, ειδικά με αυτό τον μεγάλο όγκο πληροφοριών που υπάρχει στο internet και ειδικά στα social media καθημερινά.

Ένας social media manager πρέπει να φροντίζει να κατευθύνει τους πελάτες του ώστε να καταλάβουν και εκείνοι πως πρέπει να χρησιμοποιούν τα social media με επιτυχία, ειδικά τώρα με όλες αυτές τις νέες λειτουργίες που μας δίνουν τα social media, όπως είναι για παράδειγμα τα live videos. Αυτό είναι σημαντικό γιατί θα τους εξασφαλίσει το επιθυμητό engagement με τους χρήστες, ενώ παράλληλα θα καταφέρουν να εδραιώσουν το brand τους και στην συνέχεια να αναπτύξουν τη σχέση με τους πελάτες τους και τους εν δυνάμει καταναλωτές φυσικά. Οι managers πρέπει να είναι άμεσοι και αποτελεσματικοί έτσι ώστε το κοινό να ξέρει ότι κάποιος τους ακούει και τους καταλαβαίνει.

Αυτό δηλαδή στην ουσία συμπεριλαμβάνει και το λεγόμενο brand reputation management που μπορεί να είναι καταστροφικό για μια εταιρία αν δεν το χειριστεί όπως πρέπει, κατά κύριο λόγο γρήγορα και αποτελεσματικά.

Το περιεχόμενο είναι ο “Βασιλιάς” ή Content is King όπως λέμε

Μοναδικο ΠεριεχομενοΟι εταιρίες που γνωρίζουν από social media θα σου πουν ότι πρέπει να δημιουργήσεις μοναδικό περιεχόμενο αλλά δυστυχώς πολλές δεν το κάνουν αν δεν έχουν δει καμιά βελτίωση με τα όσα έχουμε ήδη πει και έτσι προχωρούν με τον δικό τους τρόπο.

Είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένα σχέδιο ανάπτυξης περιεχομένου που να ενδιαφέρει το κοινό τους, να το κάνει να αλληλεπιδρά και φυσικά στην πορεία αυτό το κοινό να το μοιράζεται με τους φίλους του στα social media, για να μεγαλώνει έτσι το εύρος των χρηστών που βλέπει το περιεχόμενο μας .
Γι΄αυτόν τον λόγο αξιολογούμε τις ευκαιρίες που μας δίνονται και δεν αρκούμαστε μόνο στην ανάρτηση ενός post αλλά στην πορεία προσπαθούμε αν και εφόσον μας δίνεται η δυνατότητα να το προωθήσουμε σε websites που ασκούν επιρροή στο κοινό που θέλουμε και μπορούν στην πορεία να μετατρέψουν μια ομάδα χρηστών σε fans δικούς μας.

Η παρουσία στα social media δεν λειτουργεί ανεξάρτητα

Δε γίνεται να έχετε παρουσία στα social media χωρίς αυτά να έχουν σύνδεση με την δραστηριότητα της εταιρίας σας. Πρέπει να δένουν αρμονικά με όλες τις δραστηριότητες της εταιρίας σας.

Πιο συγκεκριμένα ένας καλός social media manager πρέπει να συμβάλει ουσιαστικά ώστε να δημιουργηθεί ένα πλάνο που να εντάσσει όλα τα μέρη της επιχείρησης όπως τον τομέα των πωλήσεων, την εξυπηρέτηση πελατών, το marketing, τις διαφημίσεις, το HR και όλα τα ενδιάμεσα μέρη ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης. Οι managers των social media επίσης καλό θα ήταν να σκεφτούν διάφορους τρόπους με τους οποίους θα αξιοποιήσουν τις συνεργασίες που είναι non-profit προς όφελός τους χρησιμοποιώντας και άλλα κανάλια επικοινωνίας που ίσως δεν έχουν ακόμα στη διάθεσή τους.

Η καλή επικοινωνία και η ομαδική δουλειά είναι το παν

ΣυνεργασιεςΑυτό, που όλα τα μέλη της SDM δίνουν ιδιαίτερη σημασία, είναι η καλή επικοινωνία και το αίσθημα συνεργασίας που έχουν με τους πελάτες. Γι’ αυτόν τον λόγο στην SDM αξιολογούμε τις συνεργασίες που έχουμε κατά καιρούς με τους πελάτες μας και μάλιστα, αυτός είναι από τους βασικότερους παράγοντες για την συνέχιση της συνεργασίας μας. Η σχέση που έχουμε αναπτύξει όλα αυτά τα χρόνια με τους πελάτες μας, μας επιτρέπει να κάνουμε όλη αυτή τη δύσκολη δουλειά αλλά με την κατάλληλη επικοινωνία γίνεται πολύ πιο εύκολη και έτσι είμαστε πάντα ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων των πελατών μας που πλέον έχουν γίνει και δικοί μας. Εμείς είμαστε η προέκταση του brand τους και θα πρέπει να μας εμπιστεύονται για να αντιπροσωπεύσουμε επάξια την επιχείρησή τους.

Σε διάφορες ερωτήσεις μας όπως για το ποιες είναι οι προσδοκίες που έχουν από έναν social media manager ή ποια θεωρεί ο πελάτης ότι είναι τα tasks που πρέπει να φέρει εις πέρας η ομάδα μας, πολλοί από αυτούς δεν ξέρουν ή απλά υποθέτουν ότι κάποιες αναρτήσεις στα social media είναι αρκετές. Κάποιες εταιρίες του χώρου μας ίσως να είναι ευχαριστημένοι με αυτό απλά εμείς θεωρούμε ότι δεν είναι βιώσιμη μια τέτοια στρατηγική σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον των social media. Στην πραγματικότητα πολλές επιχειρήσεις ψάχνουν για εταιρίες που μπορούν να τους προσφέρουν κάτι παραπάνω από απλές αναρτήσεις στα social media.

Αν θέλετε και εσείς μια τέτοιου είδος σχέση με την εταιρία που θα της αναθέσετε την διαχείριση του brand σας, επικοινωνήστε μαζί μας!

Tags:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ανακαλύψτε το μαγικό κόσμο του Digital Marketing

Επικοινωνήστε μαζί μας για μια προσφορά